"The Scream", filmul in care arta se imbina cu cinematografia
    POZA:
   
 

"The Scream", filmul in care arta se imbina cu cinematografia

Din data: 20 Mai 2012 ora : 12:00:00
Filmul de animatie “The Scream”, scurtmetrajul lui Sebastian Cosor, Creative Visual Effects Supervisor la MediaPro Magic si inspirat din lucrarea lui Edvard Munch cu acelasi nume, a primit doua premii la Anim'est anul trecut, pentru Cel mai bun Film Romanesc, cat si pe cel pentru Cel mai Bun Film din sectiunea Balkanimation – rezervata productiilor din regiunea balcanica. De asemenea, productia de animatie 3D stereoscopica a mai castigat si Festivalul de Piatra sectiunea animatie, Future Shorts si recent, Cinesogni de la Ravena. „Scream este un gest artistic ce nu se va vinde vreodata altfel decat in a fi prezentat in festivale care sunt total necomerciale si nu au nicio legatura cu cumparator si vanzator”, a declarat Sebastian Cosor pentru VIP. „Cand am castigat niste premii cu Scream-ul, urma sa urc pe scena si incercam sa anticipez intrebarile, printre care si «De ce Scream?». Asa ca l-am rugat pe un coleg (Ovidiu Iordan) sa-mi raspunda la niste intrebari incomode pe care as putea sa le primesc. Una dintre ele era «Cum ti-a venit ideea?». Si el mi-a zis: «Te uiti asa in gol si stai sa te gandesti putin si zici: „Intr-o zi m-am uitat timp de patru ore neincetat la aceasta lucrare”». Acesta este genul de raspuns pe care trebuie sa-l dai”, a adaugat acesta.

Ceea ce face Sebastian impreuna cu echipa este o exprimare artistica, iar evenimentele sunt in general spontane, deloc premeditate. In acest context, creatia prinde contur si orice crispare dispare, transfomandu-se intr-o relaxare si o adevarata placere. „Succesul ne excita pe mai departe, pentru ca am vazut incotro sa mergem si ce rezultat sa gasim. De ce sa nu mergem mai departe cu modul acesta de a prezenta opere de arta si sa incercam sa conturam un stil caruia sa-i dam un nume. Noi i-am zis «video-pictura». Se ocupa de lucrari de arta celebre si construieste povesti in jurul lor. Atunci cand un impresionist picteaza un mic dejun in iarba, niciodata nu stim ce este daca ne-am roti in stanga sau in dreapta, sau cine sunt personajele care iau masa... Prin videopictura nu incercam sa dam un rezultat final, nici nu am putea s-o facem, pentru ca nu noi suntem cei care am pictat originalul. Ce ar fi fost daca am fi fost nu in momentul declansarii, ci cu cinci minute inainte?”, a mai spus  Sebastian.

Mai multe despre cum a ajuns Sebastian Cosor si echipa sa la o asemenea performanta, ce eforturi a presupus aceasta, dar si despre cum poate fi folosit 3D-ul pentru a crea un film dintr-o opera de arta, in noul numar al revistei VIP.

de Anca Lapusneanu - 2468 afisari
 
         
 
3.0 - 1 voturi
 

Alte evenimente

Arhiva Ultima Ora