Keanu Reeves: "Viitorul filmului apartine coproductiilor"
    POZA:
   
 

Keanu Reeves: "Viitorul filmului apartine coproductiilor"

Festivalul de Film de la Cannes a fost pretextul unei mari surprize pe care actorul Keanu Reeves o face admiratorilor sai, dar si celor care adora filmele de actiune.

In timpul deplasarii catre Cannes, dezamagita ca am pierdut zborul conex de la Viena, ce urma sa ma aduca la timp la festivitatea de deschidere a prestigiosului festival, am deschis calculatorul si am inceput sa parcurg e-mail-urile transmise de diferite agentii media prezente la Cannes. Surprinzator, printre cateva zeci de e-mail-uri, am descoperit si o invitatie de participare la un interviu ce urma sa aiba loc in timpul festivalului. Era vorba despre o intalnire cu marele actor Keanu Reeves, aflat, de aceasta data, intr-o dubla ipostaza in fata publicului: actor si regizor. Venirea sa la Cannes s-a datorat dorintei de a prezenta unui public cinefil avizat noul sau film, Man of Thai Chi.

Cu toate ca pelicula nu poate fi inca vizionata, deoarece se afla in etapa de postproductie, surpriza a fost totusi foarte bine primita atat de presa, cat si de critica cinematografica.  Dar sa revenim la momentul in care am citit invitatia la interviu, pentru ca drumul catre acesta este foarte important pentru mine, o admiratoare a talentului de necontestat al acestei misterioase prezente de pe ecrane. A urmat un schimb acerb de e-mail-uri cu reprezentanta companiei de PR responsabila cu promovarea filmului. Conditiile de interviu erau din ce in ce mai stricte, iar selectia jurnalistilor care urmau sa aiba privilegiul de a discuta liber cu starul a fost foarte riguroasa si putin permisiva. Asa ca, pe moment, mi-am pierdut speranta ca voi avea loc pe lista scurta a reprezentantilor publicatiilor selectate pentru interviu.

Spre bucuria mea, cu doua zile inainte de interviu, am primit acceptul de a participa si la photocall-ul organizat intr-un mod foarte inspirat pe terasa superbului Hotel Carlton de pe Croisette, situat chiar pe malul marii. Colegul meu fotograf a avut privilegiul de a-l intalni pe Keanu Reeves inaintea mea, la sedinta foto, ce a surprins naturaletea si deschiderea cu care actorul si regizorul si-a obisnuit publicul.

In timp ce colegul meu se delecta cu imaginea unui artist pe care timpul a uitat sa-si puna amprenta (in ciuda comentariilor nefavorabile si ostentative ale altor jurnalisti si fotoreporteri din tara noastra care au preluat fotografii de acum doi ani, de la un alt eveniment la care a participat actorul), asteptam cu nerabdare sosirea celor doua personaje importante pentru Man of Thai Chi: regizorul Keanu Reeves si producatoarea Lemore Syvan, in sala de sedinte a celebrului Hotel Majestic Barriere, aflat in fata Palais de Festivals.

Lemore Syvan are o colaborare mai veche cu Keanu Reeves, ea fiind in acelasi timp si producatoarea filmului Sherrybaby, nominalizat la Globul de Aur in 2006, care a primit, totodata, Globul de Cristal pentru cea mai buna imagine si cea mai buna interpretare feminina la Festivalul International de Film de la Karlovy Vary 2006.

Asteptarea a continuat … Din momentul in care primisem acceptul pentru interviu si pana in norocoasa dimineata a intalnirii am schitat o sumedenie de intrebari, care parca nu se mai terminau, umplusem multe pagini cu intrebarile pe care as fi vrut sa le adresez. A urmat apoi selectia lor, pentru a ma putea incadra in timpul alocat.

Clipa magica a sosit, usa din spatele mesei de prezidiu s-a deschis larg, actorul si producatorul sau au intrat, asezandu-se zambitori pe locurile destinate. Dupa un salut si o scurta introducere, a urmat prezentarea trailer-ului filmului, la care s-au adaugat, succesiv, mai multe secvente ce au fost comentate detaliat de catre Keanu Reeves.
Ulterior, actorul a acordat revistei VIP si mult-asteptatul interviu.

Filmul dvs. a fost considerat de catre publicatia Hollywood Reporter drept o „noua experienta cinematografica“. In ce consta aceasta „noua experienta“?
Filmul descrie calatoria spirituala a unui tanar si inocent luptator de arte martiale, interpretat de Tiger Chen, care doreste sa isi mentina valorile, credinta in valorile traditionale in fata presiunilor societatii contemporane. Cautat pentru calitatile sale de lupta, el este atras in competitii ilicite de catre forte amenintatoare care incearca sa il corupa cu mijloace financiare, stralucire si promisiunea puterii. Filmul este novator din mai multe puncte de vedere. Pelicula incearca o reconstructie a filmului traditional de kung-fu specific anilor ’80, intr-o maniera moderna si cu o participare internationala remarcabila. Filmarile au avut loc la Beijing si Hong Kong, pentru realizarea acestuia dandu-si concursul mai multe case de productie. Aceeasi participare multinationala este reprezentata si la nivelul distributiei. Cred ca viitorul filmului apartine coproductiilor. In orice caz, energia care se creeaza pe platoul de filmare, faptul ca esti responsabil sa coordonezi o echipa intreaga de filmare este ceva extraordinar. Pana acum, ca actor, eram raspunzator de partea mea, de jocul meu si de relatia personala cu regizorul filmului. In calitatea pe care o am la Man of Thai Chi, totul se schimba… Sunt atent la fiecare membru al echipei artistice, iar bucuria intamplarii si a realizarii productiei este mult mai mare.

De ce ati ales un subiect de kung-fu pentru primul film regizat de dvs.?
Pentru ca imi aduce aminte de copilarie, atunci cand vizionam filmele cu lupte ale acelor ani. Aveau o prospetime deosebita si iti retineau atentia pana la sfarsit. Cred ca fiecare dintre noi isi aduce aminte cu mare placere si nostalgie de acea perioada. In plus, cu toate ca filmul contine foarte multe secvente de lupta, el este, de fapt, unul despre cautarea identitatii si despre descoperirea de sine. Personajul se afla, in primul rand, intr-o lupta cu el insusi, inainte de a se confrunta cu societatea si cu personajul negativ… (zambeste) interpretat de mine. Pana la urma, Man of Thai Chi este un film despre pierderea inocentei, o propunere unica si numai un producator unic ar fi putut reusi sa spuna aceasta poveste. (Priveste catre Syvan Lemore.)

Sunteti pasionat de tehnicile de filmare ale scenelor de lupta. Care este noutatea pe care o aduceti in materie de tehnici de shooting?
Da, intr-adevar, imi place sa particip in spatele camerelor de luat vederi la filmarea scenelor de lupta si cred ca asta mi se trage de la Matrix, pentru care m-am antrenat personal cu Tiger Chen. S-a folosit, la sugestia mea, o miscare programata a doliei si a macaralei pentru camera, astfel incat, la fiecare dubla, miscarea ei sa fie aceeasi, lucru pe care omul nu il poate realiza.

Debutul dvs. ca regizor este foarte promitator… Aveti intentia sa continuati experienta de cealalta parte a camerei?
Postura de regizor mi-a adus bucurii enorme… Totul incepe de la o poveste. Eu am avut de spus o poveste si am cautat toate mijloacele pentru a o transmite publicului. Cand voi avea de spus o noua poveste, cu siguranta o voi face…

Concluziile scurtului interviu? In primul rand, am fost impresionata de deschiderea lui Keanu Reeves catre experimental, catre multiculturalism si multilingvism. Filmul este in limbile mandarina, cantoneza si engleza, iar pentru succesul sau si-au unit fortele cinci case de productie (China Film Group, Wanda Media, Village Roadshow Pictures Asia si Universal Pictures). In spatele cuvintelor am simtit dorinta unei reconstructii a motivului principal din Avocatul diavolului, Keanu preluand de data aceasta rolul personajului malefic, folosind tehnica novatoare din Matrix.

La finalul intalnirii, colegul meu a reusit sa printeze deja patru dintre cele mai bune fotografii ale sedintei foto ce tocmai se incheiase. Keanu a fost foarte placut surprins sa vada, in premiera, aceste poze, pe care le-a semnat cu mare placere. Bineinteles, persoanele prezente si-au dorit un autograf al sau, dar au primit semnatura pe hartii volante si carnetele. Echipa noastra a surprins insa prin inedit…

 
         
 
4.0 - 2 voturi