"Germania este tara unde s-a nascut dansul contemporan"

Adaugata 2009-11-02, la ora 09:01:07
"Germania este tara unde s-a nascut dansul contemporan" Dupa ce a incantat publicul autohton cu spectacolele sale, stagiunea 2009-2010 a debutat pentru coregraful Razvan Mazilu cu doua evenimente in doua colturi ale lumii - Germania si Grecia.
Cum e sa fii implicat in doua proiecte internationale simultan?
Ma simt norocos sa fac, practic, naveta intre cele doua tari, sa lucrez in doua universuri diferite, cu oameni atat de diferiti. Uneori, iau avionul la sase dimineata si seara am spectacol sau repetitie.

Ce ai jucat in Germania?
Am fost invitat de compania Movingtheatre din Koln, pentru a fi protagonistul spectacolului de dans contemporan Flashback, un proiect international ce combina dansul cu teatrul si proiectiile video.

Cum ai fost antrenat in acest proiect?
Dupa ce m-a vazut la Bucuresti intr-un spectacol, coregraful Massino Gerardi mi-a propus direct o colaborare, fara sa mai dau auditie.

Nu e neobisnuit sa treci peste cutuma, in Gemania? Cum te-au privit nemtii?
Am avut emotii la inceput, caci Germania este tara unde s-a nascut dansul contemporan. Aveam impresia ca toti ochii erau pe mine, curiosi sa inteleaga de ce un dansator roman are rolul principal, fara sa se fi prezentat la casting, asa cum se obisnuieste.

Am inteles ca te-ai ocupat si de costumatie…
Intr-adevar, am realizat si costumatia de scena, fac asta de cateva spectacole incoace, de la Urban Kiss, showul meu de la Teatrul de Opereta. Faceam repetitii de la 10 dimineata la 5 dupa-amiaza, apoi alergam in oras sa cumpar costume si recuzita. Bineinteles, sfarseam prin a cumpara haine mai mult pentru mine decat pentru spectacol.

Unde s-au jucat spectacolul?
Pana acum, s-au jucat la Koln, Aachen si Bucuresti. Urmeaza Stuttgart.

Rigoarea germana vs. boemia Eladei

Vorbeste-mi si despre proiectul de la Atena
La Atena, am fost invitat in calitate de regizor-coregraf. Dupa musicalul Marlene, pe care l-am montat aici in 2005, spectacol care a dat viata celebrei Marlene Dietrich, acum le-am propus grecilor o alta personalitate feminina ce a schimbat lumea, sau cel putin arta dansului, e vorba de Isadora Duncan, cea care a “inventat” dansul contemporan, dansand desculta la 1900.

Cu ce s-a deosebit experienta greceasca de cea germana?
In Grecia am lucrat cu sapte actori si cu o balerina si cu totii ne-am imprietenit imediat, a fost o atmosfera extraordinara la repetitii, parca ne cunosteam de cand lumea. Fixam repetitia la ora sase seara si o incepeam la ora opt, o terminam la miezul noptii si apoi mergeam cu totii sa mancam copios intr-o taverna de langa teatru. La inceput ma enervam, ii certam, veneam si din Germania, unde totul era extrem de punctual, dar Dimitra, actrita care o interpreta pe Isadora, imi spunea: “Razvan, obisnuieste-te, doar esti in Grecia!”. Si m-am obisnuit, le-am acceptat felul de a fi, pentru ca toti actorii erau foarte seriosi si talentati.

Unde se joaca spectacolul?
La Teatrul Meli din Atena.

Ce proiecte mai pregatesti?
Aici, voi continua spectacolele de la Opera, Odeon, Opereta si Teatrul din Timisoara. De asemenea, vreau sa-si reiau one-man-showul Sell Me, am cateva turnee si doresc sa montez intr-un viitor apropiat, in Romania, piesa despre Isadora Duncan, Cand Isadora dansa.
de Radu Pocovnicu - 2866 afisari
 
         
 
3.0 - 1729 voturi